Вплив радіальної зміни розмірів коліс на курсову стійкість автомобіля

Автор(и)

  • V. D. Zalypka Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів, кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, Україна https://orcid.org/0000-0002-5189-8370
  • M. O. Manziak Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів, старший викладач кафедри автомобілів та автомобільного господарства, Україна https://orcid.org/0000-0002-5634-9231

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.21.2019.9-16

Ключові слова:

автомобіль, стійкість, критична швидкість, критичний радіус повороту

Анотація

Оцінено граничні умови руху традиційних і модифікованих автомобілів, на яких застосовуватиметься радіальна зміна розмірів коліс, що дає можливість визначити значення параметрів руху, при досягненні яких виникає втрата поперечної стійкості, що призводить до їх перекидання. Отримані математичні моделі, що дозволяють визначати значення критичних швидкостей і радіусів поворотів для традиційних та модифікованих автомобілів. Математичні моделі отримані для дослідження поперечної стійкості щодо перекидання під час руху як по горизонтальних, так і по поверхнях, які мають ухил до центра повороту. Виконано комп’ютерне моделювання, результати якого показали переваги модифікованих автомобілів порівняно з традиційними.

Посилання

Електронні системи безпеки автомобіля: плюси та мінуси [Електронний ресурс] / В.А. Бовсуновский // Режим доступу до журн: http://www.autotravel.ua/ukr/ calculator/elektronni-systemy-bezpeky-avtomobilya/.

Як працює система курсової стабілізації ESP [Електронний ресурс]. Режим доступу до журн.: http://autopark.pp.ua/940-yak-pracyuye-sistema-kursovoyi-stablzacyi-esp.html.

Mechanical steering rear axle Honda Prelude 4WS [Електронний ресурс] / Michael J. Bloxham // Engineers Cars. – 2009. Режим доступу до журн.: http://antholonet.com/EngineersCars/3GPrelude/3gprelude.html.

Rajesh Rajamani. Vehicle Dynamics and Control. Springer Science & Business Media, 2011. – 498 р.

Amphibious Hybrid: автомобиль будущего с колесами-пропеллерами [Електронний ресурс] / А.С. Герасименко // 3D News. – 2009. Режим доступу до журн.: http://www.3dnews.ua/577953.

A new take on carving: the Dynamically Augmenting Wheel System [Електронний ресурс] / David Greig // Gizmag. – 2009. – Режим доступу до журн.: http://www.gizmag.com/dynamically-augmenting-wheel-system/11230/.

Шабатура Ю.В. Теоретичні засади і практичні аспекти застосування нового принципу керування напрямком руху колісного транспортного засобу військового призначення / Ю.В. Шабатура, В.Д. Залипка. – Львів: АСВ, 2011, С. 85–92. (Військово-технічний збірник № 2 (5)).

Шабатура Ю.В. Математичні моделі оцінки поздовжньої стійкості модифікованих колісних засобів військового призначення / Ю.В. Шабатура, В.Д. Залипка. – Львів: АСВ, 2015, С. 69–72. (Військово-технічний збірник № 2 (13)).

Залипка В.Д. Спосіб збільшення поздовжньої стійкості короткобазових колісних машин та його математичний аналіз координатним методом / В.Д. Залипка // Системи озброєння та військова техніка. – 2013. – № 3(35). – С. 81-84.

Залипка В.Д. Математичні моделі динаміки руху модифікованих військових колісних засобів / В.Д. Залипка. – Львів: АСВ. – 2013, С. 23–30. – (Військово-технічний збірник № 2 (9)).

Шабатура Ю.В. Математичні моделі динаміки руху модифікованих військових колісних засобів при варіативній зміні радіуса коліс / Ю.В. Шабатура, В.Д. Залипка // Системи озброєння та військова техніка. – 2013. – № 3 (35). – С. 41–44.

Волков В.П. Теорія руху автомобіля: підручник / В.П. Волков, Г.Б. Вільський. – Суми: Університетська книга, 2010. – 320 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Як цитувати

Zalypka, V. D., & Manziak, M. O. (2019). Вплив радіальної зміни розмірів коліс на курсову стійкість автомобіля. Військово-технічний збірник, (21), 9–16. https://doi.org/10.33577/2312-4458.21.2019.9-16

Номер

Розділ

РОЗРОБЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОВТ