Особливі оцінки динамічності розгону військового автомобіля

Автор(и)

  • L. P. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Львів, бакалавр, Ukraine
  • P. М. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Львів, доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри «Експлуатація транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.13.2015.20-29

Ключові слова:

військовий автомобіль, розгін автомобіля, розгін до «недосяжної» швидкості, динамічність розгону, критерій динамічності розгону, збіжність критерію динамічності

Анотація

Формально можна ідентифікувати такі особливі швидкості пересування військового автомобіля, які випливають з балансу сил як потенційно можливі, але досягнути яких реально не вдасться: процес набуття автомобілем цих особливих швидкостей мав би тривати нескінченно довго і здійснюватись на нескінченно довгому шляху, а тому параметри такого процесу розгону автомобіля не підвладні прямому вимірюванню і оцінюванню. Тож якщо різні автомобілі (автомобілі з помітно різними параметрами й характеристиками) мають однакові особливі швидкості, то здається, що розпізнати іманентно динамічніший з них принципово неможливо. Цей висновок вірний доти, поки за інструментарій оцінювання динамічності автомобіля правлять традиційні вимірники. Але, виявляється, примітивні вимірники розгону можна згорнути в один-єдиний критерій динамічності, який набуває тільки скінченних значень — навіть у разі, коли пришвидшення автомобіля в кінці процесу розгону прямує до нуля.

Посилання

Крайнык Л.В. Критериальная оценка динамичности и топливной экономичности разгона автомобиля/ Л. В. Крайнык, П.Н. Гащук// Автомобильная промышленность. – 1981. – № 8. – С. 17–19. – Библ. 7 назв.

Кузенев В.К. Критерии динамических качеств транспортных машин / В.К. Кузенев// Безопасность и надежность автомобиля. – Москва: МАМИ, 1981. – С. 37–47.

Крайнык Л.В. Об оценке разгонных качеств автомобиля / Л.В. Крайнык, ПН. Гащук // Исследование и расчет конструкций и эксплуатационной надежности автобусов: Тр. ВКЭИ автобуспрома. – 1981. – С. 26–37. – Библ. 8 назв.

Селифонов В.В. Критерий для оценки динамичности автомобиля / В.В. Селифонов, А.Г. Рубцов // Тр. МАДИ. – 1983. – С. 17–22.

Нарбут А.Н. О выборе критерия оптимизации процесса разгона автомобиля / А.Н. Нарбут, А.А. Мухитдинов, В.Г. Барвинок // Известия вузов. Машиностроение. – 1983. – № 12. – С. 91–96.

Крайнык Л.В. Критериальная оценка топливной экономичности процесса разгона автомобиля / Л.В. Крайнык, П.Н. Гащук// Исследование и расчет конструкций и эксплуатационной надежности автобусов: Тр. ВКЭИ автобуспрома. – 1984. – С. 21–32.

Krajnyk L.Über die Bewertung von Beschleunigungsvorgängen / L. Krajnyk, P. Hastschuk// Kraftfahrzeugtechnik. – 1987. – H. 1. – Berlin: VEB Verlag Technik. – S. 4–6. – Bibl.: 20.

Гащук П.Н. Энергетическая эффективность автомобиля / П.Н. Гащук. – Львов: Свит, 1992. – 208 с.

Гащук П.Н. Энергопреобразующие системы автомобиля: идентификация и анализ / П.Н. Гащук. – Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998. – 272 с.

Гащук П.М. Динамічний аналіз лінійних моделей пружно-жорстких механічних систем: Монографія. / П.М. Гащук, І.Л. Зорій. – Львів: Українські технології, 2005. – 320 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-09

Як цитувати

Hashchuk, L. P., & Hashchuk P. М. (2015). Особливі оцінки динамічності розгону військового автомобіля. Військово-технічний збірник, (13), 20–29. https://doi.org/10.33577/2312-4458.13.2015.20-29

Номер

Розділ

РОЗРОБЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОВТ