Використання сучасних навчально-тренувальних засобів у бойовій підготовці підрозділів сухопутних військ

Автор(и)

  • N. Balitskyi Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Україна https://orcid.org/0000-0003-3421-9839
  • O. Rudkovskyi Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Україна https://orcid.org/0000-0001-9208-2805
  • P. Vankevych Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Україна
  • Е. Ivanyk Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Україна https://orcid.org/0000-0001-7990-0957
  • S. Obornev Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Україна https://orcid.org/0000-0003-0483-5462

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.23.2020.79-85

Ключові слова:

навчально-тренувальні засоби, бойова підготовка, комп’ютерно-технологічні системи, тренажерні системи, тренажерні технології, імітаційно-моделюючі комплекси бойових дій, моделювання збройного протиборства

Анотація

Сучасний рівень озброєння та бойової техніки докорінно змінив характер бойових дій, характерними рисами яких стали рішучість і висока маневреність, швидка і різка зміна обстановки. Ці показники вимагають від особового складу активних, сміливих та ініціативних дій, високої організованості і повного напруження моральних та фізичних сил. Для успішного вирішення бойового завдання з розгрому противника і досягнення перемоги потрібен високий рівень знань та навичок поводження з усіма видами залученого озброєння і військової техніки (ОВТ). Саме вони характеризують ступінь готовності військовослужбовців реалізувати бойові можливості повною мірою. Досягнути такого високого рівня готовності можливо лише шляхом численних, наближених до реальних умов тренувань. Цим ще раз підкреслюється значимість навчально-тренувальних засобів (НТЗ) у системі підготовки Сухопутних військ. У статті проведено аналіз останніх досліджень і публікацій дослідників стосовно впровадження новітніх навчально-тренувальних технологій у процес підготовки фахівців, у тому числі військових. Розглянуто позитивні і негативні риси існуючих навчально-тренувальних засобів підготовки фахівців у збройних силах провідних країн світу та України. Визначено рівень економічного ефекту їх застосування та безпосередній влив на навченість військових фахівців, в першу чергу вузьких спеціальностей, зокрема тих, які визначають боєздатність підрозділу. Висвітлено основні проблемні питання застосування в програмі навчання військ новітніх тренажерних засобів, функціонування яких базується на використанні сучасних технологій. Розглянуто форми і методи проведення занять на базі НТЗ, у тому числі двосторонніх навчань в ланці «взвод-рота-батальйон». Досліджено питання можливості подальшого інтегрування навчально-тренувальних засобів в процес бойової підготовки механізованих та танкових підрозділів, що дає можливість забезпечити ефективне вирішення широкого кола завдань з підготовки військ, включаючи створення імітаційно-моделюючих комплексів для навчання командирів і штабів у ході командно-штабних навчань з імітацією бойової обстановки, відображення результатів навчально-бойових дій на електронних топографічних картах. Проведено порівняльний аналіз результативності занять з використанням традиційних навчально-тренувальних засобів та засобів що ґрунтуються на новітніх тренажерних технологіях. Визначено основні напрямки подальшого вдосконалення і розвитку імітаційно-моделюючих комплексів.

Посилання

Руснак І. Проблеми модернізації та створення тренажерно-моделювальних військових комплексів. Наука і оборона. 2016. № 3. С. 32–34.

Ткач В. Иллюзия боя. Обзор тренажерных средств общевойсковой подготовки частей и подразделений. Defense express. 2017. № 10. С. 37–45. Режим доступу: http://www.defense-express.ua.com.

McMaster H.R. Learning from Contemporary Conflicts to Prepare for Future War. Orbis. 2017. Vol. 61, N 3. рр. 303–321. DOI:

https://doi.org/10.1016/j.orbis.2017.05.006.

Betz D. and Cormack A. Iraq, Afghanistan and British Strategy. Orbis. 2009. Vol. 53, Issue 2. pp. 319–336. DOI: https://doi.org/10.1016/j.orbis.2009.01.004.

Coates J.F. From my perspective: Implications of Desert Storm for future military operations. Technological Forecasting and Social Change. 1991. Vol. 40, Issue 3. pp. 303–305. DOI: https://doi.org/10.1016/0040-1625(91)90060-S.

Rovner J. The Heroes of COIN. Orbis. 2012. Vol. 56, Issue 2. pp. 215–232. DOI:

https://doi.org/10.1016/j.orbis.2012.01.005.

Kelley K.P. and Johnson-Freese J. Getting to the Goal in Professional Military Education. Orbis. 2014. Vol. 58, №1. pp. 119–131. DOI:

https://doi.org/10.1016/j.orbis.2013.11.009.

Johnson-Freese J. The Reform of Military Education: Twenty-Five Years Later. Orbis. 2010. Vol. 56, № 1. pp. 135–153. DOI:https://doi.org/10.1016/j.orbis.2011.10.007.

Матвієвський О. Обґрунтування характеристик тренажерних засобів і систем. Наука і оборона. 2019. С. 58–62.

Рудковський О.М. Тренажерне забезпечення Сухопутних військ як механізм підвищення рівня бойової підготовки. Військово-технічний збірник. Львів, 2012. № 1(6). С. 238–243.

Вентцель Е.С. Исследование операций. Задачи, принципы, методология. М.: Наука, 1972. 552 с.

Вентцель Е.С. Теория вероятностей. М.: Наука, 1969. 567 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-20

Як цитувати

Balitskyi, N., Rudkovskyi, O., Vankevych, P., Ivanyk Е., & Obornev, S. (2020). Використання сучасних навчально-тренувальних засобів у бойовій підготовці підрозділів сухопутних військ. Військово-технічний збірник, (23), 79–85. https://doi.org/10.33577/2312-4458.23.2020.79-85

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ