Використання інтелектуальних матеріалів у вузлах систем підресорювання перспективних військових гусеничних і колісних машин

Автор(и)

  • V. V. Dushchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, доктор технічних наук, професор, професор кафедри «Інформаційних технологій і систем колісних і гусеничних машин», Україна
  • A. O. Masliev Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, викладач-стажер кафедри Інформаційних технологій і систем колісних і гусеничних машин, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.14.2016.7-13

Ключові слова:

військові колісні і гусеничні машини, системи підресорювання, пружні елементи, демпфіруючі пристрої, керування характеристиками, інтелектуальні матеріали, магнітореологічні еластоміри, пружний шарнір, керуюче магнітне поле

Анотація

Обґрунтовано застосування інтелектуальних матеріалів у вузлах систем підресорювання перспективних і модернізованих військових гусеничних і колісних машин з метою спрощення керування їх характеристиками. На прикладі бронетранспортера БТР-4 розглянуто застосування магнітореологічних еластомірів у шарнірах підвіски, що дозволить з мінімальними витратами на впровадження та функціонування забезпечити керування її характеристиками. За допомогою методу кінцевих елементів у середовищі "Femme" проведено розрахунок магнітного ланцюга шарніра з магнітореологічного еластоміру при керуванні його модулем зсуву у необхідних межах.

Посилання

Математическое моделирование процессов возмущенного движения агрегатов и систем бронетанковой техники / Е.Е. Александров, Д.О. Волонцевич, В.В. Дущенко [и др.]; – Харьков: НТУ «ХПИ». – 2012. – 354 с.

Дущенко В.В. Питання удосконалення методології аналізу та синтезу систем підресорювання військових гусеничних і колісних машин / В.В. Дущенко // Військово-технічний збірник Академії сухопутних військ ім. гетьмана П. Сагайдачного. Львів, – 2012. – Вип. 1. – С. 26– 32.

Дущенко В.В. Использование электромагнитного поля для управления характеристками узлов подвески транспортных средств/ В.В. Дущенко, Н.И. Кумосин // Автомобильный транспорт. Сб. науч. тр. ХНАДУ. – 2011. – Вып. 28. – С. 27–31.

Пат. 37869 на корис. мод., Україна, МПК B60G 17/015. Система регулювання положення корпусу транспортного засобу/ Дущенко В.В., Щербина О.О.; заявник і патентовласник Нац. Техн. Ун-т „Харків-й політехн. ін-т”. – № u 200809281; заявл. 16.07.08; опубл. 10.12.08, Бюл. № 23.

Дущенко В.В. До питання використання ефекту адсорбції у системах регулювання положення підресореного корпусу транспортних засобів / В.В. Дущенко, О.М. Коц // Вісник НТУ „ХПІ”. Сб. наук. праць. Транспортне машинобудування. – 2010. – Вип. 39. – С. 38–43.

Дущенко В.В. Попередній розрахунок енергоспоживання системи регулювання положення корпусу транспортного засобу на основі використання ефекту адсорбції / В.В. Дущенко, І.В. Мусницька, О.М. Коц // Механіка та машинобудування. – 2010. – №1. – С. 108–113.

Дущенко В.В. Оцінка можливості використання магнітореологічних еластомірів в якості пружних елементів підвіски транспортних засобів / В.В. Дущенко, О.М. Агапов // Вестник НТУ „ХПИ”. Сб. науч. трудов. Автомобиле- і тракторобудування – 2015. – Вып. 8. – С. 121–126.

Дущенко В.В. До питання використання магнітореологічних еластомірів в якості демпфіруючих пристроїв підвіски транспортних засобів / В.В. Дущенко, О.М. Агапов // Вестник НТУ „ХПИ”. Сб. науч. трудов. Автомобиле- і тракторобудування – 2015. – Вып. 9. – С. 108–113.

Дмитриев А.А. Теория и расчет нелинейных систем подрессоривания гусеничных машин / А.А. Дмитриев, В.А. Чобиток, А.В. Тельминов. – М.: Машиностроение, 1976. – 207 с.

Новые интеллектуальные материалы / Р. Бхавсар, Н. И. Вайдья, П. Гангули, [и др.] // Нефтегазовое обозрение. – 2008 (весна). – Том 20. – № 1. – С. 38–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-04

Як цитувати

Dushchenko, V. V., & Masliev, A. O. (2016). Використання інтелектуальних матеріалів у вузлах систем підресорювання перспективних військових гусеничних і колісних машин. Військово-технічний збірник, (14), 7–13. https://doi.org/10.33577/2312-4458.14.2016.7-13

Номер

Розділ

РОЗРОБЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОВТ