Автоматична система реального часу для візуалізації і прогнозування траєкторії куль-зондів

Автор(и)

  • V. I. Chygin Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів, доктор фізико-математичних наук, доцент, професор кафедри, Україна
  • V. P. Danylovych Львівський навчально-науковий інститут Закарпатського державного університету, кандидат фізико-математичних наук, професор, Україна
  • V. D. Smychok Львівський обласний центр з гідрометеорології МНС України, Львів, кандидат технічних наук, доцент, Україна
  • O. M. Burnayev Національний Аграрний університет, Львів, доцент, кандидат фізико-математичних наук, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.4.2011.38-42

Ключові слова:

безпека польоту, метеорологічний радіозонд, еквівалент вибуху, прогноз знесення, траєкторія польоту

Анотація

Вперше створено і випробувано систему тримірної візуалізації (нижче - СТВ) траєкторії польоту метеорологічних куль-радіозондів в реальному часі для підвищення безпеки польотів військової та цивільної авіації. Основою СТВ є модернізація існуючої РЛС з використанням комп’ютерних технологій. Показано, що роздільна здатність вимірювання висоти кулі-зонда за допомогою СТВ складає 6 м, тоді як існуючі метеорологічні РЛС забезпечують 160 м. СТВ дозволяє встановити відстань до кулі-зонда з точністю до 10 м на дистанції до 300 км. Експериментальні і теоретичні дослідження за допомогою СТВ та існуючої РЛС залежностей параметрів польоту радіозонда у вільній атмосфері від вертикального розподілу параметрів атмосфери проводились в широких діапазонах. Так, вертикальна і горизонтальна складові швидкості піднімання змінювались у межах 0-400 м/хв, вертикальна кутова складова напрямку руху - 0-90 0, горизонтальна - 0-3600. При цьому тиск атмосфери змінювався від приземного 1014 ГПа до 1 ГПа на висоті 32 км, температура повітря - від +31 до -75С, відносна вологість - від 5 до 100 %, напрямок вітру - 0-360 0, швидкість вітру - від 0 до 68 м/с.

Посилання

Чигінь В.І., Данилович В.П., Смичок В.Д., Бурнаєв О.М. Автоматична система реального часу для інформування про наявність і прогнозовану траєкторію аерологічних непілотованих куль-зондів / В.І. Чигінь, В.П. Данилович, В.Д. Смичок, О.М. Бурнаєв // Перспективи розвитку озброєння і військової техніки сухопутних військ: Збірка наукових доповідей ІІІ всеукраїнської науково-технічної конференції, Львів, 13- 14 квітня 2010 р. – С. 169.

Смичок В.Д., Бурнаєв О.М. Проблеми числового диференціювання зашумлених даних аерологічних радіолокаційних вимірювань / В.Д. Смичок, О.М. Бурнаєв. // Вісник Львівського національного університету імені Івана Франка. Серія фізична. – 2003. Випуск 36. – С. 206-219.

Бурнаєв О.М., Смичок В.Д. Програмно-апаратні засоби дистанційного зондування атмосфери. Інженерія агропромислового виробництва / О.М. Бурнаєв, В.Д. Смичок // Вчені факультету механіки та енергетики виробництв. – 2008. – Випуск 2. – С. 96-98.

Смичок В.Д., Бурнаев О.М. Комплекс исследовательского оборудования для аэрологического зондирования атмосферы / В.Д. Смичок, О.М. Бурнаев // Научный вестник Украинского университета в Москве – 2003. – Том 4. – С. 494-507.

Данилович В.П., Смичок В.Д. Прогнозування грозонебезпечних явищ на основі імовірнісних моделей процесу пасивної реєстрації та пеленгації блискавок / В.П. Данилович, В.Д. Смичок // Вісник Львівського національ-ного університету імені Івана Франка. Серія теоретична електротехніка. – 2009. Випуск 60. – С. 78-83.

Лозинський А., Мороз В., Паранчук Я. Розв’язування задач з електромеханіки в середовищах пакетів MathCAD і MATHLA / А. Лозинський, В. Мороз, Я. Паранчук; Державний університет «Львівська політехніка» – Львів.: Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 2000. – 166 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-05-04

Як цитувати

Chygin, V. I., Danylovych, V. P., Smychok, V. D., & Burnayev, O. M. (2011). Автоматична система реального часу для візуалізації і прогнозування траєкторії куль-зондів. Військово-технічний збірник, (4), 38–42. https://doi.org/10.33577/2312-4458.4.2011.38-42

Номер

Розділ

РОЗРОБЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОВТ