Щодо застосування гібридної силової установки на військових гусеничних та колісних машинах

Автор(и)

  • V. V. Hlebov Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова», Харків, заступник головного конструктора підприємства, Ukraine
  • U. M. Huzhva Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова», Харків, провідний інженер-конструктор відділу електронних систем керування шасі, Ukraine
  • V. M. Koroliov Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, (м. Львів), провідний науковий співробітник НДВ (систем управління військами) НЦ СВ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8421-584X
  • S. V. Strimovskyi Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова», Харків, заступник начальника відділу електронних систем керування шасі, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8560-414X

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.22.2020.53-60

Ключові слова:

бронетранспортер, гібридна силова установка, електромеханічна передача, накопичувач електричної енергії, тягова Li-ion акумуляторна батарея, тяговий електродвигун та генератор, танк

Анотація

Розглянуто питання ефективності застосування гібридної силової установки на військових машинах. Проведено аналіз закордонних зразків військових гусеничних і колісних машин з впровадженою гібридною силовою установкою та їх технічних характеристик. Виконано вибір тягового електроустаткування для побудови гібридної силової установки для танка та бронетранспортера. Здійснено дослідження компонування складових гібридної силової установки у моторно-трансмісійному відділенні і корпусі танка Т-72, важкої бойової машини піхоти БМТ-72 та бронетранспортера БТР-4МВ1. Визначено технічні характеристики виробів БМТ-72 та БТР-4МВ1 при впровадженні у них гібридної силової установки.

Посилання

Стримовский С.В. Разработка гибридной силовой установки с электромеханической транмиссией для военных колесных машин / С.В. Стримовский // Вісник НТУ «ХПІ» Серія: Транспортне машинобудування. – 2018. – №29. – С. 100–107.

Electric transmission progress in Germany. / Р. М. Огоркевич // International defense review, 1992. no. 2, pp. 153–154. – Режим доступа: http://btvt.narod.ru/4/ electric_transmission_fritz.htm. – Дата обращения: 04.01.2019.

Электрические трансмиссии для современных боевых машин / Рон Хэр, Алан Лосе, представители группы "Деренс Системз" фирмы FМС. – Режим доступа: http://btvt.narod.ru/ 1/electr4/el_transm.htm. – Дата обращения: 04.01.2019.

SEP модульный бронетранспортер – Режим доступа http://army_guide.com. – Дата обращения: 19.08.2019.

Глебов В.В. Оценка возможности применения на боевых гусеничных платформах гибридной электромеха-нической трансмиссии / В.В. Глебов, С.А. Волосников, А.В. Соболяк // Механіка та машинобудування. – 2017. – №1. – С. 83 – 89.

Quantitative Analysis of a Hybrid Electric HMMWV for Fuel Economy Improvement – Режим доступа https://www.aerodefensetech.com/component/content/article/adt/tech- briefs/physical-sciences/15686. – Дата обращения: 21.09.2019.

Feasibility of Hybrid Diesel-Electric Powertrains for Light Tactical Vehicles – Режим доступа https://cradpdf. drdc-rddc.gc.ca/PDFS/unc319/ p807529_A1b.pdf. – Дата обращения: 21.09.2019.

Стримовский С.В. Анализ трансмиссий современных легкобронированных колесных военных машин и их влияние на параметры подвижности / С.В. Стримовский, Ю.А. Слюсаренко, В.М. Соловьев // Інтегровані технології та енергозбереження. – 2014. – №3. – С. 97 – 107.

Военное применение гибридных электроприводов // Army Guide Monthly. – 2005. – №12(15) Декабрь. – c. 16–18.

The Oshkosh Hybrid Truck. – Режим доступа http://hybrid_vehicle.org. – Дата обращения: 15.03.2019.

Конструкторы «ВПК» создали шасси «Крымск» с гибридной силовой установкой для перспективного БТР. – Режим доступа http://rosinform.ru. – Дата обращения: 15.03.2019.

Технические условия БМТ-72 АГТ.ТУ1– ХКБМ, 2002. – 59 с.

Расчет основных характеристик танка Т-72 при установке электромеханической трансмиссии. 72АГК.007РР-01. – ХКБМ, 2018. – 9 с.

SUMO HD HV3500-9P motor – Режим доступа http://www.tm4.com/SUMO HD HV3500-9P.html. – Дата обращения: 25.02.2019.

Modular Electric Energy System – Режим доступа http://www.wbgroup.com.pl/. electric_energy_system.html. – Дата обращения: 12.03.2019.

Колесный бронетранспортер БТР-4МВ1. Руководство по эксплуатации В1357 РЭ – ХКБМ, 2017. – 620 с.

Методика определения характеристик тяговых асинхронных двигателей для электрической трансмиссии колесных машин специального назначения РД-№6-03. – ХКБМ, 2013. – 13 с.

Стримовский С.В. Выбор тягового электродвигателя для проектирования электрической трансмиссии на легкобронированные колесные военные машины / С.В. Стримовский // Механіка та машинобудування. – 2017. – №1. – С. 145–155.

EMRAX 348 motors/generators – Режим доступа http://www.enstroj.si/Electric-products/emrax-348-motorsgen. html. – Дата обращения: 08.02.2019.

Расчет параметров трансмиссии и тяговых харак¬теристик при установке ЭМТ В1357.002 РР – 01. – ХКБМ, 2019. – 10 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-20

Як цитувати

Hlebov, V. V., Huzhva, U. M., Koroliov, V. M., & Strimovskyi, S. V. (2020). Щодо застосування гібридної силової установки на військових гусеничних та колісних машинах. Військово-технічний збірник, (22), 53–60. https://doi.org/10.33577/2312-4458.22.2020.53-60

Номер

Розділ

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ОВТ