Розвиток систем підресорювання та їх потенціал у підвищенні тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин

Автор(и)

  • Владислав Дущенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна http://orcid.org/0000-0001-6308-7068
  • Роман Нанівський Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна http://orcid.org/0000-0001-6504-1178

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.31.2024.8-20

Ключові слова:

бойова броньована машина, тактико-технічні характеристики, система підресорювання, вогнева могутність, рухливість, захищеність

Анотація

Встановлено функціональний взаємозв’язок між досконалістю системи підресорювання, взаємо­погодженням її характеристик з характеристиками комплексів озброєння, силової установки і трансмісії та підвищенням показників основних груп тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин. На основі проведеного аналізу тенденцій розвитку оцінено потенціал та визначено головні напрями розвитку системи підресорювання, які принципово вплинуть на забезпечення виконання сучасних і перспективних оперативно-тактичних вимог та призведуть до суттєвого зростання тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин. Це: застосування гідропневматичних підвісок, впровадження нетрадиційних систем керування характеристиками вузлів підвіски на основі використання «інтелек­туальних» матеріалів, зокрема магнітореологічних еластомерів, застосування фрикційних амортизаторів та нових кінематичних схем підвіски зі значно збільшеним динамічним ходом, а також застосування систем рекуперації енергії демпфірувальних пристроїв підвіски.

Посилання

Кабінет Міністрів України. Розпорядження № 398-р від 14 червня 2017 року. Про схвалення Основних напрямів розвитку озброєння та військової техніки на довгостроковий період. URL:

https://www.kmu.gov.ua/npas/250071205.

Візія Генерального штабу ЗС України щодо розвитку Збройних Сил України на найближчі 10 років. URL: https://www.mil.gov.ua/special/news.html?article=55107

Калінін О.М., Костюк В.В., Будяну Р.Г. Визначення показників основних груп оперативно-тактичних вимог для створення колісних бойових броньованих машин. Військово-технічний збірник. НАСВ: Львів, 2015. Вип. 12. С. 22 – 26. DOI: https://doi.org/10.33577/2312-4458.12.2015.22-26

Дущенко В.В. Системи підресорювання військових гусеничних і колісних машин: розрахунок та синтез. Харків: НТУ «ХПИ», 2018. 336 с.

Подригало М. А., Соколовський С.А, Кайдалов Р. О. та ін. Обґрунтування вимог до тактико-технічних та експлуатаційних характеристик автомобілів та бойових машин Національної гвардії України : монографія. Харків: НАНГУ, 2017. 348 с.

Чепков І.Б., Нор П.І. Загальні тенденції розвитку озброєння та військової техніки. Озброєння та військова техніка. 2014. № 1. С. 4–13.

Чепков І.Б., Бойко Г.О., Васьківський М.І. Деякі питання стану, основних напрямків і тенденцій розвитку танків. Озброєння та військова техніка. 2014. № 4. С. 11–15.

Бойко Г.О., Бісик С.П. Деякі дані сучасного стану й тенденцій розвитку колісних бойових броньованих машин. Озброєння та військова техніка. 2014. № 3. С. 20–24.

Василенко О.В., Дущенко В.В. Перспективні напрямки розвитку систем підресорювання військових гусеничних і колісних машин. Механіка та машинобудування. 2009. № 1. С. 163–174.

https://www.dsnews.ua/future/shustrye-i-neulovimye-pentagon-pridumal-asimmetrichnyy-04072018220000.

https://newatlas.com/darpa-gxv-t-demonstration-military-vehicle-technology/55198/

https://www.darpa.mil/

Теория и конструкция танка: [в 10 т.]. / [под ред. П.П. Исакова]. М.: Машиностроение, Т. 1: Основы системы управления развитием военных гусеничных машин. 1982. 212 с.

Гендугов В.М., Озеров Б.И., Ругаль Н.М. Критерий эффективности подвески танка. Вестник бронетанковой техники. 1980. № 6. С. 29–30.

Александров А.А., Блинов В.П., Лаврищев Б.П. и др. Влияние колебаний корпуса танка на рассеивание снарядов при стрельбе с ходу. Вестник бронетанковой техники. 1988. № 1. С. 22–24.

Зименс Г.Г. Повышение точности наводки танковой пушки при стрельбе с ходу. Вестник бронетанковой техники. 1990. № 3. С. 14–15.

Абрамов В.А., Бродский Л.Е., Кутузов В.К. и др. Повышение точности стабилизации пушки за счет активной подвески военной гусеничной машины. Вестник бронетанковой техники. 1986. № 2. С. 5–7.

Федоров В.А. и др. Анализ перспектив использования в ходовой части военных гусеничных машин управляемых систем подрессоривания. Киев: деп. в в/ч 11520 01.11.90, № А-23554,1990. 64 с.

https://sundries.ua/elektromahnitna-pidviska-avtomobilia-revoliutsiinyi-vynakhid-shcho-vyperedyv-chas/

https://www.kolesa.ru/article/fenomen-bose-pochemu-luchshaya-v-mire-podveska-do-sih-por-ne-stala-serijnoj

Федоров В.А., Федоров С.А. Повышение эффективности магнитореологических амортизаторов и предложения по их использованию в управляемых системах подрессоривания военных гусеничных машин. Киев, 1990. 78 с. Деп. в в/ч 11520 21.01.1991. №А-23634.

Choi S.-B., Seong M.-S., Kim K.-S. Vibration control of an electrorheological fluid-based suspension system with an energy regenerative mechanism. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 2009. № 223 (4), рр. 459–469. DOI: https://doi.org/10.1243/09544070jauto968

Наука упругости. За рулем. 2007. №. 10. С. 322–326.

Дущенко В.В., Маслієв В.Г., Нанівський Р.А., Маслієв А.О. Застосування магнітореологічних еластомерів для керування характеристиками систем підресорювання колісних транспортних засобів. Електротехніка і електромеханіка. Харків, 2019. № 5. С. 50-59. DOI: https://doi.org/10.20998/2074-272X.2019.5.09.

Дмитриев А.А., Чобиток В.А., Тельминов А.В. Теория и расчет нелинейных систем подрессоривания гусеничных машин. М.: Машиностроение, 1976. 207 с.

http://bastion-karpenko.ru/boomerang/ ВТС «БАСТИОН» A.V.Karpenko.

Дущенко В.В., Маслієв А.О., Ярмак О.М. та ін. Спецтема. Механіка та машинобудування. 2017. № 2. С. 76–88.

Обзоров В.С., Стамбровский А.С., Шадов Б.Н. Развитие систем подрессоривания танков. Зарубежная военная техника. Бронетанковая техника и вооружение. Обзоры. М.: 1984. Вып. 2. С. 54–62.

V. Dushchenko, S. Vorontsov, V. Masliyev, O. Agapov, R. Nanivskyi, Y. Cherevko, A. Masliiev. Сomparing the physical principles of action of suspension damping devices based on their influence on the mobility of wheeled vehicles. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2021. Vol. 4, N 5 (112). P. 51-60. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.237312.

Xueying, L., Yanju, J., Huanyu, Z., Jiabao, Z., Guanyu, Z., Liu, Z. Research Review of a Vehicle Energy-Regenerative Suspension System, 2020. № 13, р. 441. DOI: https://doi.org/10.3390/en13020441

Дущенко В.В., Воронцов С.М., Нанівський Р.А. Дослідження втрат енергії у гідроамортизаторах підвіски бронетранспортера БТР-4 та оцінка доцільності застосування системи її рекуперації. Військово-технічний збірник. Львів, 2020. Вип. 23. С. 40–50. DOI: https://doi.org/10.33577/2312-4458.23.2020.40-49

Дущенко В.В., Нанівський Р.А., Маслієв В.Г., Агапов О.М., Маслієв А.О. Методика розрахунку впливу системи підресорювання на автономність бойової броньованої машини. Військово-технічний збірник. Львів, 2023. Вип. 28. С. 18–25. DOI: https://doi.org/10.33577/2312-4458.28.2023

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-25

Як цитувати

Дущенко , В., & Нанівський , Р. . (2024). Розвиток систем підресорювання та їх потенціал у підвищенні тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин. Військово-технічний збірник, (31), 8–20. https://doi.org/10.33577/2312-4458.31.2024.8-20

Номер

Розділ

РОЗРОБЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОВТ