Вплив змін маси подовженого заряду і гальмівного канату на рух реактивного двигуна

Автор(и)

  • Павло Ткачук Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна http://orcid.org/0000-0002-7190-7887
  • Ігор Горчинський Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна http://orcid.org/0000-0001-8133-8174
  • Лев Величко Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна http://orcid.org/0000-0003-0191-4843
  • Микола Сорокатий Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна http://orcid.org/0000-0003-4930-5836

DOI:

https://doi.org/10.33577/2312-4458.31.2024.51-56

Ключові слова:

розмінування, подовжені заряди, динаміка реактивного двигуна, реактивна сила

Анотація

Триваюча російсько-українська війна дала значний поштовх до використання мін та саморобних вибухових пристроїв. На території України є сотні квадратних кілометрів мінних полів, величезна кількість групових та одиночних локацій, де містяться міни, боєприпаси та інші вибухонебезпечні матеріали. З метою запобігання втратам особового складу та техніки від їх дій необхідне проведення розмінування відповідних територій. Для цього використовують механізоване і ручне розмінування. Коткові, бойкові та ножові мінні трали забезпечують ймовірність знешкодження вибухонебезпечних пристроїв до 95%. Проте їхні тактико-технічні характеристики не є сприятливими для використання їх в безпосередній близькості до ворога. У цьому випадку, для створення проходу в мінному полі, вико­ристовують подовжені заряди. Ймовірність знешкодження мін з використанням подовжених зарядів досягає 90%. Однак питаннями дослідження динаміки реактивного двигуна, подовженого заряду і гальмівного канату не приділялась належна увага. У роботі запропонована математична модель руху цієї механічної системи, з врахуванням зміни мас реактивного палива,кабельного заряду і гальмівного канату. Отримана система нелінійних диференціальних рівнянь другого порядку дозволяє оцінити вплив маси реактивного двигуна, кута його вильоту, законів зміни витрат реактивного палива та інших чинників на дальність лету реактивного двигуна. У роботі розглядався рух механічної системи без врахування сили опору повітря. Визначено параметри руху реактивного двигуна (дальність лету, висота траєкторії, кінцева швидкість і тривалість лету), якщо реактивна сила є сталої величини і кут нахилу направляючих дорівнює 60°. Метою подальших досліджень буде визначення впливів кута нахилу напрямних та закону зміни величини реактивної сили на дальність лету реактивного двигуна.

Посилання

Про затвердження інструкції з правил поводження військовослужбовців на місцевості, на якій є вибухонебезпечні предмети, та дотримання заходів мінної безпеки: Наказ Генерального штабу Збройних Сил України від 19.04. 2018 року № 161.

A Study of Mechanical Application in Demining. – GICHD: Geneva, 2004. 179 p. ISBN 2-88487-023-7.

Scientific Contributions to Demining Technology: Beliefs, Perceptions and Realities. Research, Development and Technology in Mine Action. Issue 7.3, December 2003.

Нанівський Р.А., Ємельянов О.В. Дослідження кінематики робочого органа трала під час руху по мінному полі з нерівностями. Військово-технічний збірник. № 21. 2019. С. 24–28. DOI: https://doi.org/10.33577/2312-4458.21.2019.24-28

Дерепа А.В., Лейко О.Г., Олійник К.А., Телепа М.В. До питання створення зразків сейсмічних датчиків для мінного озброєння. Озброєння та військова техніка. 2022. № 2(34), С. 108–115.

POMINS-II, KM456. Електронний ресурс: https://www.hanwhacorp.co.kr

Саламахин Т.М., Мякишев Б.А., Ротт О.Е., Франскевич А.А., Целовальников Е.П., Висящев В.Ю. Заграждения, их устройство и преодоление в бою и операции. Издание академии. М., 2013. 464 с.

Кривцун В., Агеєв О., Бондаренко О. Математична модель польоту елементу, що тралить натяжні датчики цілі вибухонебезпечних предметів. Social Development and Security, 2021. Vol. 11, № 6. С. 118–126. DOI: https://doi.org/10.33445/sds.2021.11.6.9

Павловський М.А. Теоретична механіка: Підручник. – К.: Техніка, 2002. – 512 с.

Самойленко А.М., Перестюк М.О., Парасюк І.О. Диференціальні рівняння: Підручник – 2-ге вид, перероб. і доп., К.: Либідь, 2003. ISBN 966-06-0249-9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Як цитувати

Ткачук , П. ., Горчинський , І. ., Величко , Л. ., & Сорокатий , М. . (2024). Вплив змін маси подовженого заряду і гальмівного канату на рух реактивного двигуна. Військово-технічний збірник, (31), 51–56. https://doi.org/10.33577/2312-4458.31.2024.51-56

Номер

Розділ

БОЙОВЕ ЗАСТОСУВАННЯ ОВТ